img> src="https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/03/9b/2d/f2/new-york-city.jpg"

zondag 1 juli 2012

Review schildersspullen action 1

Hee allemaal,
Nu het vakantie is ben ik weer flink begonnen te schilderen. Ik maak op dit moment een paar schilderijen door elkaar. Ik heb al 3 kleintjes gemaakt en ik ben nu bezig met 3 wat grotere. Meestal schilder ik gewoon wat in me opkomt maar ik schilder ook vaak na van een foto of een plaatje dat ik op internet heb gevonden.
Schilderij dat ik vorig jaar gemaakt heb. (t  is yoshi van mario)


Om te schilderen heb je verf, kwasten en canvas nodig. De meeste hiervan heb ik bij de action gekocht en daar ga ik nu een review over schrijven. Ik heb de volgende spullen gehaald:

  1. canvasdoeken: ik heb een pak met 2 normaal formaat canvasdoeken erin gehaald en één met 3 kleintjes.
  2. Een canvasdoek met daarop al aangegeven wat je gaat schilderen: ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel maar de action verkoopt doeken die je eigenlijk alleen hoeft in te kleuren (plat gezegt dan) Dit wou ik wel even uitproberen. Er zaten bij dit doek 2 kwasten en 6 kleine tubes verf (handig)
  3. Verf: ik heb 2 soorten verf gehaald, een set met 6 kleuren (6 grote tubes) en een set met 12 kleuren (12 kleinere tubes) 
  4. Ik heb geen kwasten gehaald omdat ik die thuis al had maar er zaten er 2 bij het 2e doek dat ik kocht dus die zal ik reviewen
Ik review nu de doeken en morgen doe ik de verf.
De doeken:
Dit zijn de 3 kleine (sorry ze zijn al beschildert, ik bedacht pas nadat ik ze had gemaakt dat ik ze wou reviewen)
Strand, Random vogel, Ondergaande zon in donkere lucht
Op deze doeken is eerlijk waar niks aan te merken, ze zijn goed gespannen en dat is wat een doek nodig heeft. Prima dus. Één nadeeltje ze zijn wel erg klein (ja duh) dat wist ik al maar ik zou ze dus niet meer kopen omdat je er te weinig op kwijt kan naar mijn mening. De doeken zijn 20x20 cm en de prijs was €2.50.

Het andere canvasdoek:


Hiervan had ik er 2. 
Deze doeken zijn prima in gebruik alleen zijn ze niet heel erg strak gespannen, dit vind ik heel erg jammer. Verder zijn ze gewoon prima te beschilderen en is dat ook het enige nadeel. De doeken zijn 30x40 cm. Ik weet de prijs van deze doeken helaas niet meer want ik heb de bon niet bewaard, maar het zal ook rond de €2.50 liggen. Dus voor de prijs vind ik het goed genoeg.

Als laatste het canvasdoek waarop het plaatje al gedrukt staat:
Ook aan deze ben ik al begonnen, sorry daarvoor.

Wat zal ik zeggen, dit doek is iets strakker gespannen dan de andere grote maar wel iets losser als de kleintjes. Het "inkleuren" is moeilijker als het lijkt en je moet wel degelijk je eigen inbreng geven. Het is wel erg leuk om te doen als je niet zo goed weet wat je wil schilderen of nog een beginner bent.
close up van de kwasten, en zo kun je ook redelijk goed zien hoe het plaatje zich vormt

Er zaten 2 kwasten bij maar die waren echt heel slecht. ik heb nadat ik er 2 minuten mee bezig was al andere gepakt. Ze zijn wel te gebruiken maar ik zou het zeker niet aanraden. Je kunt het beste er nog een paar kwasten bij kopen, of misschien heb je die thuis nog wel. Ook van deze weet ik de prijs dus niet meer maar dat lag weer aan de €2.50 en ook dit doek is 30x40 cm.

Dat was het dan, 
morgen komt het 2e deel over de verf online.
Liefs Gaby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten